Poszukiwanie kandydatów

Piotrowi udało się zrekrutować na razie jednego kandydata. Jego celem jest jednak zwiększenie ilości członków zespołu o kolejne 4 osoby. TPL poszukuje kandydatów zarówno poprzez publikowanie ogłoszeń w najpopularniejszym serwisie z ogłoszeniami o pracę jak i współpracując z agencjami rekrutacyjnymi.

 

TPL nie ponosi żadnego bezpośredniego kosztu dopóki agencje nie polecą kandydata, który zostanie zatrudniony. Jednakże jest jeszcze koszt czasu poświęconego na komunikację z partnerami biznesowymi i przeglądanie nadsyłanych profili kandydatów. A te są różnie przygotowane.

 

Profil kandydata

Piotr dostaje od agencji profile kandydatów w jednolitym formacie. Każda agencja jednak ma inny sposób przygotowania tego rodzaju profilu. Profil to po prostu CV kandydata, czasami zanonimizowane, i bez danych kontaktowych. Nie jest to jednakże CV w formie napisanej przez kandydata. Są to informacje wycięte lub przepisane z CV kandydata i wklejone do szablonu.

 

CV kandydata jest jego wizytówką. Nawet na rynku gdzie podaż pracowników jest o wiele mniejsza niż popyt. Piotr wybierając osobę, której musi poświęcić godzinę lub dwie na osobiste spotkanie chce mieć pewność, że zaprasza właściwego kandydata. Bardzo często jedyną możliwością oceny osoby jest właśnie profil otrzymany od agencji.

 

TPL stawia na jakość oprogramowania i programistów. Pomimo tego, że Piotr musi zwiększyć ilość osób w zespole to nie bierze pierwszego kandydata z brzegu. Woli poczekać trochę dłużej na właściwy profil kandydata, który będzie gwarantował wartość dodaną dla firmy.

 

Praktycznie każdy poradnik pisania dobrego CV napomina o tym by było one pisane pod konkretną ofertę. Im więcej słów kluczowych z ogłoszenia o pracę zawartych jest w CV, tym większe prawdopodobieństwo bycia zaproszonym na rozmowę.

 

Dla Piotra, gdy przegląda profile, bardzo ważna jest także informacja na temat projektów i zakresu obowiązków wykonywanych przez kandydata w poprzednich miejscach pracy. Im więcej punktów stycznych tym teoretycznie szybciej dana osoba stanie się produkcyjna w nowym zespole.

 

Piotr odrzuca bardzo dużo profili z uwagi na fakt, że są bardzo ubogie w treść. Kandydaci może i są wartościowi, jednakże agencje nie zawsze mówią lub też piszą to czego Piotr oczekuje.

 

Komunikacja

Piotr komunikuje się z agencjami głównie poprzez maile. Są jednak od tego wyjątki. Niektórzy partnerzy biznesowi poświęcają więcej czasu w budowanie relacji i realizację projektów rekrutacyjnych. Piotr od czasu do czasu spotyka się osobiście z przedstawicielami agencji lub też prowadzi regularne rozmowy telefoniczne. Większość jednak preferuje kontakt za pomocą maila, bez budowania głębszej relacji z klientem.

 

Informacja zwrotna

2 maj, środek majówki. Piotr w tym czasie pracował. Dzień zapowiadał się spokojnie. Piotr nie oczekiwał żadnych niespodzianek. Większość osób myślała o odpoczynku a nie o pracy. Było już po lunchu, gdy Piotr odebrał telefon od Perfect IT Match. Jest to agencją, która polecała w ostatnim czasie kilku kandydatów. Jeden pomyślnie przeszedł proces rekrutacyjny.

 

Piotr odbierając telefon w pierwszej chwili pomyślał, że to będzie kolejna rozmowa na temat potencjalnych kandydatów. Jednakże Ewa dzwoniła w zupełnie innej kwestii. Chciała się umówić na spotkanie. Celem spotkania miało być poprawienie współpracy i uzyskanie informacji zwrotnej. Ewie zależało na tym aby lepiej zrozumieć oczekiwania Piotra, tak by mogła dostarczać mu lepiej dopasowanych kandydatów.

 

Umówili się na 4 maja. Spotkanie odbyło się przy stylowej kawiarni obok biura TPL. Trwało 40 minut. Piotr przekazał Ewie , że w profilach kandydatów oczekuje bardziej szczegółowych informacji na temat historii zawodowej kandydatów. Dzięki temu szybciej będzie mógł podjąć decyzję odnośnie tego czy zaprosić kandydata.

 

Umówili się także na cotygodniowe rozmowy telefoniczne dotyczące postępu w poszukiwaniu kandydatów.

 

Celem TPL jest budowanie wizerunku firmy, która stawia na równouprawnienie. Nie tylko jest to kwestia wizerunkowa ale także wspierająca innowację.  Mając w zespołach osoby o różnym pochodzeniu, płci, wieku czy doświadczeniu życiowym zespoły te zyskują wiele punktów widzenia na poszczególne kwestie.

 

Ewa zanotowała, że muszą większą uwagę skupić na tym aby wyszukiwać kandydatów, którzy będą lepiej pasowali do ogólnej strategii TPL.

 

Twój głos

A jakie ty masz doświadczenie z agencjami rekrutacyjnymi? A może sam/sama reprezentujesz takową. Jak dużo czasu poświęcasz na lepsze zrozumienie wymagań klienta? Czy organizujecie regularne spotkania lub też telekonferencje aby przedyskutować co można poprawić?

Komentarze

Bądź pierwszą osobą, która skomentuje ten post.

Napisz komentarz